Penne al prosciutto

Ínyencek előtt nem ismeretlen ez a kiváló olasz specialitás. Titka a tengeri szélben érlelt, utolérhetetlen ízű, szinte áttetsző vörös prosciutto sonka. A Pireneusok lejtői zsenge pázsitjain nevelt szarvasmarhák ajándéka, az egyedülálló olasz tejszín és persze az elmaradhatatlan parmezán. Ezen ékes korona hűséges alattvalója az eredeti penne, csakis „al-dente” . És persze az itáliai fűszerek, amelyek mértéke és aránya oly sok család féltve őrzött titka.


De mi van akkor, ha egymagad betegeskedsz otthon a szűnni nem akaró lázaddal és nemhogy a boltig, de a konyháig is alig van erőd kimenni, ám majd’ éhen halsz, mert a napok óta bevett sok pirula abajgatja bendődet és enni kéne valami könnyűt?

A mélyhűtőben szerencsére akad egy darabka sonka. Fogalmad sincs már mikor miért került oda. Talán valami nyári buli? Disznóvágás kóstolója? Az ex küldte még a lányokkal? Jó szagú, (már amennyire dudára nőtt orrodra hagyatkozhatsz ilyenkor) ám jó sós:  ami már csaknem bizonyossá teszi, hogy az ex kései hozománya lesz ez. Felolvasztva jó állagú. Akad a spájzban penne utánzatú magyar durum, olasz felirattal. Régóta várhatott a sorára, mert én a tojásosat szeretem. (ki hozhatta?) No, tejszín az nincs. Tej feliratú dobozos lé az igen. Jó magyar Trappista minden hűtőben leledzik. Vaj is van. Az a koszt nem sértődik meg, ha besamelből kerül rá a sajtszósz.

Kicsit eltértem az eredetitől. :-) Na bumm! A csúsztatások,  mellébeszélések, átvágások korát éljük kicsiben és nagyban. Nem vagyok benne biztos, hogy nem pont ezt teszik elém, ha itthon a címben szereplő ételt kérném egy menő resztorant  étlapjáról. Én magamat vágtam át, de  legalább jól laktam. Vannak akiknek ez se adatik... !

Az ízeket csupán félig meddig érzem, a látványt viszont megosztom.
Megyek gyógyulni!

Megjegyzések

SpyNewt üzenete…
Hát a látvány nem rossz... :)
iigee üzenete…
és az objektív se.
SpyNewt üzenete…
35-ös? :)
iigee üzenete…
Hát perszee. :-)
vlmworld üzenete…
Baromira étvágygerjesztő eledel. Simán lemenne egy nagy fazékkal.

Tengeri szélben szárított sonkát én is szoktam csinálni. :)))))
BendesMarcsi üzenete…
Nagggyon jól néz ki! Imádom az olasz konyhát!
Remélem jobban vagy már!
iigee üzenete…
Köszi Marcsi és Tibi! Lassan jövök ki ebből a nyavajából, megmaradok!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Duna-parti sirály-party