Égre nézők

Budapest, Megyeháza, Vármegyei utcai front. A városrész talán  legkeskenyebb utcája.
A magas házfalak a napsugarakat nemigen engedik be maguk közé. Emiatt nyáron is hideg-érzete van az ott áthaladóknak. Börtön is volt itt egykor, igaz odabennt, ám ennek tudatában méginkább átjárja a járókelőt a megfoghatatlan hűvös-nyirkos érzés.


Az utcából egy-két üzletecske talán egy irodaház és pár kapualj nyílik, ezért inkább átjárónak használják a helyiek, így legalább nem kell a Kossuth Lajos utca zajában megtenni azt a néhány métert.

Feltekintve a házfalra mindig elcsodálkozom, hogy a klasszicista épület palotaszerű homlokzatához képest milyen puritán már már kaszárnyaszerű az itteni oldalsó házfal.  Szinte rádől a járókelőre. Az ablakok pedig az égre néznek , ha észrevesszük és tekintetünket felemeljük: mi is.


Szerencsére az egész épületegyüttes műemlék, így a sajátos arculatot nem váltotta fel a irodaépületekre jellemző, nem mindig izléses modernizáció. Maradtak az ablakok olyanok, ahogy a régmúltban a tervezők odaképzelték.
 

A kifelé nyíló külső szárnyak nem szokványosak errefelé. A jóidő már jónéhányat kinyitatott a bennülő hivatalnokokkal, s ha már arra vitt az utam, amit láttam megörökítettem.

Megjegyzések

SpyNewt üzenete…
Ez nagyon érdekes volt.
iigee üzenete…
Örülök @Pingu az érdeklődésnek. :-)
BendesMarcsi üzenete…
Köszi,hogy megmutattad,nem emlékszem rájuk,ezek szerint soha nem néztem fel.Pedig érdemes.Hangulatos képeket fotóztál.
iigee üzenete…
Köszönöm Macsi. (A megosztást is.)
Gergely Péter üzenete…
Hangulatos fotók lettek.
edaniel üzenete…
Először nem is tudtam mi a fura a képeken... aztán jöttem rá, hogy ezek bizony kifelé nyílnak. Jó fotók!
iigee üzenete…
Péter és Dani nektek is köszönöm.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Duna-parti sirály-party